El passat 13 de desembre de 2019, l’Auditori de Rafelbunyol va ser escenari del concert solidari a benefici de ONE DAY YES, organització no governamental, organitzat per UTEM Escola de Música i Voluta Escola de Música.

En l’espectacle, amb títol “D’Europa a Àfrica”, van participar més d’un centenar d’alumnes de totes dues escoles, entre els quals es troben els més xicotets d’entre 0 i 3 anys que es van pujar a l’escenari al costat de les seues mares i pares.

Durant prop d’una hora es van interpretar peces clàssiques del continent europeu combinades amb cançons populars africanes en una conjunció perfecta entre les veus de les corals de Utem i els cellos de Voluta.

Aquest és el primer concert d’un projecte educatiu-musical posat en marxa per Utem Escola de Música i ONE *DAY YES denominat ‘Dona, Àfrica i Música (*MAM)’ i enfocat a treballar sobre la situació dels drets humans de dones i xiquetes africanes.

“L’objectiu d’aquest concert, a més de recaptar el màxim possible per a ajudar a One Day Yes, és, per tant,  conscienciar a la societat del paper i el rol de la dona a Àfrica, aconseguir ser un altaveu de la situació de  els drets humans de les dones a Àfrica”, han explicat les directores de UTEM Escola de Música, Esther Borja i Mar Hernández.“

La idea d’aquest projecte –continuen- sorgeix des d’una doble vessant, d’una banda, la causa feminista. Observem amb preocupació la realitat de la nostra societat però, a més, creiem que els nostres alumnes han de conéixer altres realitats, sembrar en ells la llavor de la solidaritat, la possibilitat d’ajudar a altres persones i fer-ho des del nostre camp, la música”.

VOLUTA Escola de Música
Hola,
¿en qué podemos ayudarte?